رویداد سمفونی تفتا:
۲۴ تیر ۱۴۰۲
نخستین رویداد سالانه تفتا با هدف معرفی و ارائه دستآوردهای مجموعه شرکتهای این هلدینگ با رویکردی متفاوت و خلاقانه در تالار وحدت برگزار شد. در این همایش هریک از مدیران عامل شرکتهای عضو خانواده تفتا ضمن معرفی حوزههای فعالیت تخصصی با ارائه توانمندیها و ظرفیتها، افق پیشروی شرکت را ترسیم کردند.
در آغاز مراسم، محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت با خیر مقدم و تشکر از شرکت کنندگان در مراسم سخنان خود را آغاز کرد و به دگرگونیهای ساختاری و عزم جدی هلدینگ در پیشبرد اهداف و تثبیت نقش و جایگاه هلدینگ تفتا به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت بانکداری دیجیتال پرداخت. وی گفت: «اعتقاد داریم که اگر کاری انجام شده با همدلی و همراهی مجموعه خانواده تفتا بوده» وافزود که این همایش به پاس زحمات همگی دست اندرکاران به ارائه گزارشی از مسیر پیموده شده و چشمانداز پیش روی هلدینگ تفتا میپردازد.
وی افزود که هلدینگ تفتا با هدف بهرهمندی از راهنماییها و رهنمودهای فعالان حوزه صنعت بانکداری الکترونیک این همایش سالانه را برگزار میکند.
در ادامه مراسم، دکتر هادی اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت سخرانی خود را با تشکر از حضور مدعوین همایش آغاز کرد و با اشاره به تاریخچه شکل گیری بانک تجارت، نقش هلدینگ فنآوری بانک تجارت در پیشبرد اهداف کلان بانک را دارای اهمیت دانست.
وی افزود، با اصلاحات ساختاری و شفافیت وظایف هریک از شرکتهای هلدینگ فنآوری بانک تجارت، امکان توسعه متقارن بلحاظ ظریفتهای فنآوری برای ارائه خدمات به همه انواع مشتریها در دو سال گذشته دستآوردهای خوبی داشتیم و امیدواریم مسیر حرکت بانک تجارت به سمت بانکداری جامع(Universal Banking) با تلاشهای مجموعه شرکتهای خانواده تفتا با موفقیتهای روزافزون ادامه پیدا کند.
در بخش بعدی این مراسم، هریک از مدیران عامل شرکتهای خانواده تفتا یعنی شرکتهای تاتا، زفتا، سیمرغ تجارت، تجارت شایان، ایران کیش، تکنو تجارت، چابک تجارت و داتا به ارائه دستآوردها و برنامههای پیش روی خود پرداختند.
محمد مهدی اسمعیلی، مدیر عامل شرکت سیمرغ تجارت در نخستین رویداد سالیانه هلدینگ تفتا همراه با معرفی این شرکت به دستآوردها و اهداف پیشروی این شرکت اشاره کرد. اسمعیلی ماموریتهای سیمرغ تجارت را در سه محور حائز اهمیت بر شمرد. تبدیل شدن به بانک دیجیتال تجارت در حوزه بانکداری خرد، ارزش آفرینی با همکاری و همافزایی سایر نقشآفرینان اکوسیستم و همچنین تمرکز بر تجربه مشتری و استفاده از تکنولوژیهای نوین، ماموریتهای این شرکت هستند که در تعامل سازنده و هماهنگ با سایر شرکتهای مجموعه هلدینگ تفتا تعریف میشوند.
مدیرعامل سیمرغ تجارت در ادامه، مهمترین حوزهها و محصولات این شرکت را معرفی کرد. اپلیکیشن باجت، پلتفرم وامدهی و اعتباردهی خرد، پلتفرم بانکداری باز بانک تجارت(آرک) و همینطور توریست کارت، محصولات و خدماتی هستند که این شرکت ارائه میکند. وی افزود هدف از شکلگیری این خدمات، پاسخ به مشکلات و نارضایتیهای مردم در دریافت خدمات مالی و بانکی همچون دریافت وام ازدواج است. مدیر عامل سیمرغ گفت: «هدف ما نشاندن لبخند رضایت بر چهره استفادهکنندگان از خدمات و سرویسهایمان است. بنابراین محور اصلی تفکر ما در طراحی خدمات و محصولاتمان، مردم و نیازهای روزمره آنها است.»
وی توضیح داد که اپلیکیشن باجت در حوزههای وام ازدواج آنلاین، تسهیلات مرابحه، افتتاح حساب، سفته الکترونیکی و همچنین BNPL سازمانی و شخصی به عموم مردم خدمات ارائه میکند و بهگونهای طراحی شدهاست که تمامی مراحل دریافت خدمات، بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک انجام میشوند. وی افزود که باجت به عنوان حلقه اتصال بانک، لندتکها، فروشگاهها و مشتریان نهایی در حوزه خرید اعتباری عمل میکند.
در ادامه گزیدهای از شاخصهای عملکرد این اپلیکیشن بیان شد. اعطای 50 درصد وامهای ازدواج بانک تجارت در تهران، حداقل زمان دریافت وام ازدواج برابر با 19 دقیقه، اعطای 130 هزار اعتبار خرید و اعطای 60 هزار تسهیلات به مبلغ 1400 هزار میلیارد تومان از جمله دستآوردهای باجت هستند.
برنامه تکمیل پرتفوی سرویس باجت شامل افتتاح حساب جاری با امکان دریافت دسته چک، عملیاتی سازی انواع طرحهای اعتباری و تسهیلاتی و همچنین اضافه کردن خدمات حوزه مدیریت ثروت خواهد بود که به گفته اسمعیلی تا پایان سال جاری مد نظر هستند. به گفته او افق پیشروی باجت در دو حوزه استفاده از تحلیل داده و هوش مصنوعی در راستای Hyper personalize کردن خدمات و توسعه اکوسیستم همکاری با بازیگران صنعت بانکی و فرابانکی برای تحقق Embedded Finance، تعریف میشود.
وی توضیح داد که اپلیکیشن باجت در حوزههای وام ازدواج آنلاین، تسهیلات مرابحه، افتتاح حساب، سفته الکترونیکی و همچنین BNPL سازمانی و شخصی به عموم مردم خدمات ارائه میکند و بهگونهای طراحی شدهاست که تمامی مراحل دریافت خدمات، بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک انجام میشوند. وی افزود که باجت به عنوان حلقه اتصال بانک، لندتکها، فروشگاهها و مشتریان نهایی در حوزه خرید اعتباری عمل میکند.
بعد از باجت نوبت به ارائه ویژگیها و قابلیتهای پلتفرم بانکداری باز بانک تجارت، آرک رسید. اسمعیلی توضیح داد که پرتابل توسعه دهنده نرمافزار و سندباکس سرویسها، احراز هویت حقوقی و کارپوشه شرکتی برای مشتریان حقوقی از ویژگیهای این پلتفرم نوین بانکداری باز هستند. وی افزود که همچنین پرتال سرویس گیرنده و پرتال مشتری، تشخیص ناهنجاری و رویدادنگاری، پشتیبانی از امضای دیجیتال و وجود پیشخوان بانکداری جهت نظارت بر عملکرد کسب و کارها از دیگر قابلیتهای این پلتفرم توسعه دادهشده در شرکت سیمرغ تجارت هستند. مدیرعامل سیمرغ تجارت، چشمانداز یک ساله پیشروی آرک را تکمیل پرتفو سرویسها از 50 به 85 و افزایش تعداد فراخوانیها از 5 میلیون به 100 میلیون عنوان کرد.
اسمعیلی در انتهای ارائه خود در این همایش با اشاره به رضایت کاربران باجت برای دریافت سریع و آسان وام و تسهیلات ابراز امیدواری کرد که با گسترش دامنه خدمات و ارتقای کیفیت محصولات شرکت سیمرغ تجارت بتوانیم شاهد رضایت بیش از پیش استفاده کنندگان از این خدمات باشیم.